Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:12319902 > Becoming a teacher :

Becoming a teacher : emerging teacher identity in mathematics teacher education / Heidi Krzywacki.

Krzywacki, Heidi. (författare)
ISBN 978-952-10-5756-4 (nid)
Helsinki : Helsingin yliopisto, 2009.
Engelska iii, 224 s.
Serie: Research report / University of Helsinki, Faculty of Behavioral Sciences, Department of Applied Sciences of Education ; 308
Läs hela texten
  • BokAvhandling(Diss. Helsingin yliopisto.)
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Tiivistelmä. 
  • Heräävä opettajuus - opettajaidentiteetin muotoutuminen matematiikan opettajankoulutuksen aikana. 
  • Tiivistelmä suomeksi. 

Ämnesord

lärare  (allars)
identitet  (allars)
professionell utveckling  (allars)
yrkesidentitet  (allars)
matematik  (allars)
lärarutbildning  (allars)
matematiklärare  (allars)
ämneslärare  (allars)
opettajat  -- identiteetti (ysa)
opettajat  -- ammatillinen kehitys (ysa)
opettajuus  -- matematiikka (ysa)
opettajat  (ysa)
identiteetti  (ysa)
ammatti-identiteetti  (ysa)
opettajankoulutus  (ysa)
matematiikka  (ysa)
matematiikanopettajat  (ysa)
aineenopettajat  (ysa)
opettajuus  (ysa)
ammatillinen kehitys  (ysa)
kehitys  (ysa)
matematiikka  -- opettajankoulutus (ysa)
ammatti-identiteetti  -- opettajat -- kehitys (ysa)
opiskelijat  (ysa)

Klassifikation

57 (ämneskategori)
371 (UDK)
378.4 (UDK)
51 (UDK)
37 (uef)
510.711 (DDC)
Epabt (kssb/8 (machine generated))
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Bibliotek i västra Sverige (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy