Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:12180073 > Building literacy t...

Building literacy through classroom discussion : research-based strategies for developing critical readers and thoughtful writers in middle school / Mary Adler & Eija Rougle ; [foreword by Judith A. Langer and Arthur N. Applebee].

Adler, Mary (författare)
Rougle, Eija (författare)
ISBN 0439616506
Publicerad: New York : Scholastic Inc. c2005.
Engelska 216 s.
  • Bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • Good discussion -- Learning to voice ideas -- Beginning discussion -- Deepening the intellectual exchange -- Using discussion to further develop students' literacy achievements -- Sustaining discussions -- Connecting middle schoolers to the world -- Across the school year -- Extending discussion.

Ämnesord

Läs- och skrivkunnighet  (sao)
Läsförståelse  (sao)
Läsning  (sao)
Språkundervisning  (sao)
Language arts (Middle school).  (LCSH)
Literacy programs  -- United States. (LCSH)
Reading  (LCSH)
Reading comprehension  (LCSH)
Literacy  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Eabf.02 Pedagogisk metodik: språkvetenskap: grundskolan och motsvarande

Klassifikation

372.6 (DDC)
Eabf.02 (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 2 bibliotek. 

Bibliotek i västra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy