Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:zhspf7dswf99r096 > Interrogating and a...

  • Keane, Elaine (författare)

Interrogating and addressing challenges and looking to the future of constructivist grounded theory in educational research / By Elaine Keane, Robert Thornberg.

  • E-artikel/E-kapitelEngelska2024

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Publicerad:2024
  • texttxtrdacontent
  • computercrdamedia
  • online resourcecrrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:zhspf7dswf99r096

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Anmärkningar

  • In this final chapter of the Handbook, we summarise good Constructivist Grounded Theory (CGT) practice, interrogate and explore how to address challenges, and look to its future in educational research. Drawing on our review of the Handbook chapters, we highlight aspects of good practice relating to the use of the literature and extant theory, engagement in critical reflexivity and methodological self-consciousness, the development of intimate familiarity with research contexts, and the involvement of participants in the research process. Next, we identify, interrogate, and consider how to address key challenges in Grounded Theory (GT) research, including generating adequate data, appropriate engagement in theoretical sampling, and developing conceptual and theoretical analyses. Finally, we emphasise the importance of researchers who are interested in using CGT or GT having appropriate mentoring and support, and based on CGT evaluative criteria, we end by identifying a number of points upon which we encourage researchers to reflect as we look towards the future of CGT research in education.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Thornberg, Robert,1968- (författare)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:The Routledge international handbook of constructivist grounded theory in educational researchSidorna 361-3789781003425403

Länkade data-URI:er (test)

  • https://id.kb.se/term/sao/Utbildning--forskning (Utbildning forskning sao)
  • https://libris.kb.se/qn2463q82msf7hs#it (Thornberg, Robert, 1968- aut)
Inställningar Hjälp

Ingår i annan publikation. Gå till titeln The Routledge international handbook of constructivist grounded theory in educational research

Sök utanför LIBRIS

Hjälp
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy