Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:zchvplfswqfxm0bn > On pre-service seco...

On pre-service secondary teachers' mathematical content knowledge in statistics / Jonas Bergman Ärlebäck and Peter Frejd.

Ärlebäck, Jonas Bergman, 1972- (författare)
Alternativt namn: Bergman Ärlebäck, Jonas, 1972-
Alternativt namn: Bergman, Jonas, 1972-
Frejd, Peter, 1973- (författare)
Publicerad: 2021
Engelska.
Ingår i: Swedish Mathematics Education Research Seminar: Sustainable mathematics education in a digitalized world. ; Sidorna 203-212
  • Artikel/kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • In this paper we report on the use of pre-post-test design to study pre-service secondary mathematics teachers' mathematical content knowledge in statistics before and after their first university course in statistics. The results show that the participants were successful in the pre-test on items related to sampling, probability and the general logic of making formal statistical inferences, but struggled with items concerning distributions. Comparing pre- and post-test reveals an increasing average of the participants' scores in most statistical areas, but that topics like informal statistical inferences and distributions remain challenging for the majority of the participants. 

Ämnesord

Statistik  (sao)
Undervisning  (sao)
Teaching  (LCSH)
Statistics  (LCSH)
Inställningar Hjälp

Ingår i annan publikation. Gå till titeln Swedish Mathematics Education Research Seminar: Sustainable mathematics education in a digitalized world

Sök utanför LIBRIS

Hjälp
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy