Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:v9stct0ms40xdklk > Differentierad unde...

Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie [Elektronisk resurs]

Lundqvist, Johanna (författare)
Sandström, Margareta (författare)
Franzén, Karin (författare)
Wetso, Gun-Marie (författare)
Larsdotter Bodin, Ulrika (författare)
Runström Nilsson, Petra (författare)
Munter, Ann-Charlotte (författare)
Publicerad: Falun : Högskolan Dalarna, 2021
Svenska.
Ingår i: Utbildning och Lärande / Education and Learning. - 2001-4554. ; 15:3, 9-31
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • In Swedish preschool and school classrooms, all children should be offered an education that includes instruction and digital devices. The instruction should be meaningful and interesting for all children, and the digital devices should facilitate teachers’ work and children’s learning. This study concerns differentiated instruction as well as uses and possible benefits gained by digital devices in Swedish preschools and school classrooms. The study is part of a large-scale co-production project between academy and the surrounding society. Sixty-seven teachers and head-teachers, who value digital devices, participated, and shared their experiences and views on these two matters. A qualitative research approach, including research circles and thematic analyses, was used. The themes prove, for example, the importance of acknowledging children’s interests, joint exploration, provision of parallel support as well as extra challenges, association to children’s previous experiences and integration of digital devices of various kind. The result of the study can form a basis for interesting preschool and school discussions. It has relevance for teachers and head-teachers in training, researchers in special education as well as for those who are interested in differentiated instruction and the integration of digital devices. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

differentiated education and instruction
digital devices and applications
preschool and school classrooms
special education
thematic analyses
Inställningar Hjälp

Ingår i annan publikation. Gå till titeln Utbildning och Lärande / Education and Learning

Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy