-
Cromdal, Jakob,1969-
(författare)
Samspel i förskolans vardag : ämnesområde: förskolepedagogik /Jakob Cromdal & Sara Dalgren.
- Artikel/kapitelSvenska2020
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Publicerad:2020
-
texttxtrdacontent
-
unmediatednrdamedia
-
volumencrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:v7xzcrcrsk88ws7n
Kompletterande språkuppgifter
Anmärkningar
-
I förskolans verksamhet förenas pedagogik med omsorg, vilket framträder i de mest vardagliga aktiviteter såsom morgonsamling, måltider och påklädning. I dessa aktiviteter samspelar pedagoger och barn - ofta små barn vars språkliga och kommunikativa färdigheter är under utveckling. Mycket av forskningen om små barn handlar just om deras utveckling, närmare bestämt fokuserar på vad barn inte kan. Genom att studera förskolans rutinaktiviteter med hjälp av multimodal interaktionsanalys, kan vi i stället lära oss om vad barn faktiskt gör med de färdigheter de besitter när de samspelar med pedagoger såväl som med andra barn.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Dalgren, Sara,1973-
(författare)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Multimodal interaktionsanalysSidorna 287-3029789144127521
Länkade data-URI:er (test)
- https://libris.kb.se/b8nr0mjv3p2kbwn#it (Cromdal, Jakob, 1969- aut)
- https://id.kb.se/term/sao/M%C3%A4nskliga%20relationer (Mänskliga relationer sao)
- https://id.kb.se/term/sao/Social%20interaktion (Social interaktion sao)
- https://id.kb.se/term/sao/Socialt%20samspel (Socialt samspel sao)
- https://id.kb.se/term/sao/F%C3%B6rskolepedagogik (Förskolepedagogik sao)
- https://libris.kb.se/wt7bk9nf02nncs0#it (Dalgren, Sara, 1973- aut)
Inställningar
Hjälp
Ingår i annan publikation. Gå till titeln
Multimodal interaktionsanalys