Sökning: onr:t6fhj9pvr704hm3w > Om Komvux och skolu...
Fältnamn | Indikatorer | Metadata |
---|---|---|
000 | 03633naa a22005657i 4500 | |
001 | t6fhj9pvr704hm3w | |
003 | SE-LIBR | |
005 | 20210126074807.0 | |
008 | 210126s2021 sw |||||||||||000 ||swe|c | |
040 | a Lib swee ie rda | |
041 | a swe | |
100 | 1 | a Fejes, Andreas,d 1977-4 aut0 https://libris.kb.se/vs69dfxd5mkvc55#it |
245 | 1 0 | a Om Komvux och skolutveckling /c Andreas Fejes & Ingrid Henning Loeb. |
264 | 1 | c 2021 |
336 | a textb txt2 rdacontent | |
337 | a unmediatedb n2 rdamedia | |
338 | a volumeb nc2 rdacarrier | |
520 | a "Vuxenutbildningen ska sträva efter flexibla lösningar när det gäller organisation, arbetssätt och arbetsformer med utgångspunkt i individens behov och förutsättningar" (Skolverket, 2017, s. 8). Ovanstående citat är från läroplanen för vuxenutbildningen. Det visar att undervisning och lärande inom komvux på många sätt skiljer sig från utformningen i grundskolan och i gymnasieskolan. Komvux har andra mål och därför är verksamheterna organiserade på andra sätt. Det innebär att lärares utvecklingsarbete har andra villkor och förutsättningar. Vidare är elevgrupperna inom komvux annorlunda: inom grundläggande vuxenutbildning är 96 procent utlandsfödda och i gymnasial vuxenutbildning utgör de utlandsfödda 40 procent (Skolverket, 2020). Det innebär att utvecklingsarbetet tar andra former än i grund- och gymnasieskolan. Detta kapitel har tre delar. Först beskrivs vuxenutbildningens uppdrag, organisation och arbetssätt och de utmaningar som det innebär för lärare där. Sedan visas med fyra exempel hur lokalt utvecklingsarbete genomförs. Kapitlet avslutas med några reflektioner. | |
650 | 7 | a Vuxenutbildning0 https://id.kb.se/term/sao/Vuxenutbildning2 sao |
650 | 7 | a Komvux0 https://id.kb.se/term/sao/Komvux2 sao |
650 | 7 | a Skolutveckling0 https://id.kb.se/term/sao/Skolutveckling2 sao |
650 | 0 | a Adult education |
650 | 0 | a Adult education |
651 | 7 | a Sverige0 https://id.kb.se/term/sao/Sverige2 sao |
700 | 1 | a Henning Loeb, Ingrid,d 1962-4 aut0 https://libris.kb.se/zw9dlk4h2dp61vw#it |
773 | 0 | t Skolutveckling i teori och praktikg Sidorna 221-234z 9789151102832w lztwvln5jxtg87nn |
887 | a {"@id":"t6fhj9pvr704hm3w","modified":"2021-01-26T07:48:07.326+01:00"}2 librisxl | |
900 | 1 s | 6 700a Loeb, Ingrid Henning,d 1962-u Henning Loeb, Ingrid,d 1962- |
950 | s | 6 650a Skolans verksamhetsutvecklingu Skolutveckling |
950 | s | 6 650a Verksamhetsutveckling i skolanu Skolutveckling |
950 | k | 6 650w ga Skoladministrationu Skolutveckling |
950 | k | 6 650a Utbildningsreformeru Skolutveckling |
950 | s | 6 650a Kommunal vuxenutbildningu Komvux |
950 | k | 6 650w ga Undervisningsväsenu Komvux |
950 | k | 6 650w ga Vuxenutbildningu Komvux |
950 | k | 6 650w ga Utbildningu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Icke-formell utbildningu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Komvuxu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Livslångt lärandeu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Uppdragsutbildningu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Svenska för invandrareu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Arbetsmarknadsutbildningu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Kunskapslyftetu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Fortbildningu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Personalutbildningu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650w ha Omskolningu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650a Folkhögskoloru Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650a Folkbildningu Vuxenutbildning |
950 | k | 6 650a Vuxenundervisningu Vuxenutbildning |
951 | s | 6 651a Konungariket Sverigeu Sverige |
Ingår i annan publikation. Gå till titeln Skolutveckling i teori och praktik
Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.
Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem
Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy