Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:p49khdnbm989l0zv > Ämneslitteracitet o...

Ämneslitteracitet och inkluderande undervisning / Anders Jakobsson, Pia Nygård Larsson, Lotta Bergman (red.).

Nygård Larsson, Pia, 1968- (redaktör/utgivare)
Alternativt namn: Larsson, Pia Nygård, 1968-
Alternativt namn: Nygård-Larsson, Pia, 1968-
Bergman, Lotta, 1954- (redaktör/utgivare)
Jakobsson, Anders, 1955- (redaktör/utgivare)
ISBN 9789144152417
Publicerad: Lund : Studentlitteratur, [2022]
Tillverkad: 2022
Svenska 336 sidor
  • Bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Litteracitet har traditionellt beskrivits utifrån människors läs- och skrivförmågor eller förmågan att hantera siffror och enkla problemlösningssituationer i vardagen. I den här antologin tar författarna i stället avstamp i ett vidgat perspektiv på begreppet för att undersöka hur det gestaltar sig inom olika ämnesområden... 

Ämnesord

Läs- och skrivkunnighet  (sao)
Undervisning  (sao)
Inkluderande utbildning  (sao)
Inclusive education  (LCSH)
Literacy  (LCSH)
Teaching  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Bra Kommunikation
Eaaca Pedagogisk psykologi: psykomotoriska och sensoriska processer

Klassifikation

302.2244 (DDC)
Bra (kssb/8)
Eaaca (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 25 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (2)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (6)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (3)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (3)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (7)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (4)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy