Pedagogik för frihet och förändring didaktisk innovation och förnyelse av folkhögskolans undervisning : samlade examensarbeten från folkhögskollärarprogrammet på Linköpings universitet vårterminen 2021 / Elin Lundell & Karin Nilsson (red.).
-
Lundell, Elin (redaktör/utgivare)
-
Nilsson, Karin (redaktör/utgivare)
- Publicerad: Föreningen för folkbildningsforskning, 2023
- Svenska 1 onlineresurs (233 sidor)
-
Serie: Föreningen för folkbildningsforskning Rapport
-
Läs hela texten (Sammanfattning och fulltext från Linköping University Electronic Press)
-
Läs hela texten
-
Läs hela texten
- Relaterad länk:
-
http://www.liu.se (Värdpublikation)
Sammanfattning
Ämnesord
Stäng
- Den här antologin innehåller tolv examensarbeten skrivna av tretton folkhögskollärare examinerade från Linköpings universitet våren 2021. På Linköpings universitet erbjuds en lärarutbildning specifikt för folkhögskolan. Studenterna kombinerar teoretiska studier med praktik ute i verkligheten, och deras examensarbete syftar till att skapa eller analysera didaktiska innovationer för folkhögskolorna. Texterna behandlar ämnesundervisning, kurser och kursöverskridande arbete på folkhögskola. Författarna beskriver både befintliga didaktiska innovationer och egna idéer om hur man kan förnya folkhögskolans undervisning. Skriften ges ut av Föreningen för Folkbildningsforskning för att bidra till mer fortbildning och utveckling av folkbildningen och för att i ett vidare perspektiv ge förutsättningar för att stärka folkbildningens utforskande och vetenskapliga grund.
Ämnesord
- Folkhögskolor (sao)
- Social Sciences (hsv)
- Educational Sciences (hsv)
- Pedagogy (hsv)
- Samhällsvetenskap (hsv)
- Utbildningsvetenskap (hsv)
- Pedagogik (hsv)
- Folk high schools (LCSH)
- Sverige (sao)
Genre
- government publication (marcgt)
Klassifikation
- 374.8309485 (DDC)
- Em.05 (kssb/8 (machine generated))
Inställningar
Hjälp
Titeln finns på 1 bibliotek.
Ange som favorit