Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:bl76fxg089j8chlc > The (non)effect of ...

The (non)effect of Joint Construction in a genre-based approach to teaching writing [Elektronisk resurs]

Hermansson, Carina (författare)
Jonsson, Bert (författare)
Levlin, Maria, 1971- (författare)
Lindhé, Anna (författare)
Lundgren, Berit, 1951- (författare)
Norlund Shaswar, Annika, 1970- (författare)
Umeå universitet Humanistiska fakulteten (utgivare)
Umeå universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten (utgivare)
Umeå universitet Humanistiska fakulteten (utgivare)
Publicerad: Routledge, 2019
Engelska.
Ingår i: The Journal of educational research (Washington, D.C.). - 0022-0671.
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • This quasi-experimental intervention study examines the effect of genre-based instructional practices on 90 primary students’ narrative writing achievements and is a result of six teachers’ action to meet the educational goals of the Swedish national curriculum. Specifically, the authors examine the effects of Joint Construction, the phase in the genre pedagogical model of the Sydney School known as the Teaching and Learning Cycle, in which teachers and students work together to co-construct texts. Joint Construction has been put forward as the most powerful part of the Teaching and Learning Cycle. The authors challenge this argument, presenting findings that are inconsistent with this widely held belief. Using a pretest-posttest control group design, the study shows that the Joint Construction stage did not significantly improve the quality of students’ narrative writing or increase the text length of their writings. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Didactics  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Didaktik  (hsv)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

Genre-based approach
joint construction
narrative text
primary school
writing
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy