> Kika på nya Libris!
Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:8tm3nrbz6s0lktvf > Ämnesdidaktik för e...

Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning : hållbart och meningsfullt lärande / Jonny Wåger, Daniel Östlund (red.).

Östlund, Daniel, 1974- (redaktör/utgivare)
Wåger, Jonny, 1984- (redaktör/utgivare)
ISBN 9789144178028
Första upplagan
Publicerad: Lund : Studentlitteratur, [2025]
Tillverkad: 2025
Svenska 199 sidor
  • Bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Den anpassade skolans läroplan lyfter elevernas rätt till utbildning. Ämnesdidaktik för elever med intellektuell funktionsnedsättning tar upp områden som läs- och matematikundervisning, praktiskt-estetiska ämnen som slöjd och musik och hem- och konsumentkunskap samt utformning av läromedel...[Bokinfo] 

Ämnesord

Specialundervisning  (sao)
Funktionsnedsättningar  (sao)
Barn med intellektuell funktionsnedsättning  (sao)
Elever med särskilda behov  (sao)
Didaktik  (sao)
Skolan  (sao)
Disabilities  (LCSH)
Special education  (LCSH)
Education  (LCSH)
Teaching  (LCSH)
Children with mental disabilities  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Eu Elever med särskilda behov

Klassifikation

371.9 (DDC)
Eu (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 18 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (4)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (3)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (4)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (3)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (3)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst. Hantera kakor.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy