Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:22237984 > Coherentism as a fo...

Coherentism as a foundation for ethical dialog and evaluation in school [Elektronisk resurs] value communication, assessment and mediation

Gardelli, Viktor (författare)
ICPIC International Conference : 02/07/2009 - 04/07/2009 
Persson, Anders (författare)
Haglund, Liza (författare)
Backman, Ylva (författare)
Luleå tekniska universitet Institutionen för konst, kommunikation och lärande (utgivare)
Padova Liguori 2012
Engelska.
Ingår i: Educating for complex thinking through philosophical inquiry. Models, advances, and proposals for the new millennium.. ; 197-208
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • In this paper, we are mainly concerned with coherentism as an approach to ethical dialog in school. We have two different but connected aims with the paper. The first aim is to say something about general philosophical questions relating to coherentism as a theory in metaethics, and especially in relation to value education; the second aim is to explore some possible implications of coherentism as a method in studying the enterprise of discussing ethical issues and questions with children as well as the study of the actual ethical discussion in school. Furthermore, we evaluate the connection between a coherentistic approach to justification and the methodological parts of a Philosophy with Children, or Community of Inquiry, approach to ethics in school. Related to this, we scrutinize what implications this has for evaluating ethical learning within Philosophy with Children, or Community of Inquiry, as well as implications for evaluation of the Philosophy with Children, or Community of Inquiry, approaches as methods for dealing with ethical matters in school. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Pedagogy  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Pedagogik  (hsv)
Humanities  (hsv)
Philosophy, Ethics and Religion  (hsv)
Philosophy  (hsv)
Humaniora  (hsv)
Filosofi, etik och religion  (hsv)
Filosofi  (hsv)
Pedagogik  (ltu)
Education  (ltu)
Philosophy  (ltu)
Filosofi  (ltu)

Indexterm och SAB-rubrik

Philosophy
Learning
Ethics
Communication
Evaluation
Education
School
Humanities and religion - History and philosophy subjects
Filosofi
Lärande
Etik
Kommunikation
Värdering
Utbildning
Skol
Humaniora och religionsvetenskap - Historisk-filosofiska ämnen
Inställningar Hjälp

Uppgift om bibliotek saknas i LIBRIS

Kontakta ditt bibliotek, eller sök utanför LIBRIS. Se högermenyn.

Sök utanför LIBRIS

Hjälp
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy