Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:22097811 > Platsens betydelse ...

Platsens betydelse för lärande och undervisning [Elektronisk resurs] ett utomhuspedagogiskt perspektiv

Szczepanski, Anders 1954- (författare)
Linköpings universitet Institutionen för kultur och kommunikation (utgivare)
Alternativt namn: Institutionen för kultur och kommunikation, Linköpings universitet
Alternativt namn: IKK
Alternativt namn: Engelska: Linköping University. Department of Culture and Communication
Linköpings universitet Filosofiska fakulteten (utgivare)
Alternativt namn: Linköping University. Faculty of Arts and Sciences
Se även: Universitetet i Linköping. Filosofiska fakulteten
Naturfagsenteret 2013
Svenska.
Ingår i: NorDiNa. - 1504-4556. ; 9:1, 3-17
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • The study describes how 19 teachers linked to preschool and comprehensive school experience the importance of place for learning and teaching in an outdoor educational context. The methodological approach is phenomenographic. The semi-structured interviews are based on pictorial material intended to illustrate different physical learning environments. Nine categories and four place-related perspectives can be distinguished. The result shows that there is sometimes a didactic uncertainty around places for teaching and learning outside the classroom walls. The availability of different places in the outdoors, a woodland environment and natural materials is seen as meaningful complements in teaching. Town settings, parks and industrial landscapes are to a lesser degree perceived as learning environments. The study shows the experience of teachers using other contexts for learning and teaching than the classroom. Outdoor education is experienced as a place-related toolkit with opportunities to integrate different subjects and anchor teaching in the real world. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
SOCIAL SCIENCES  (svep)
Social sciences  (svep)
Education  (svep)
SAMHÄLLSVETENSKAP  (svep)
Socialvetenskap  (svep)
Pedagogik  (svep)
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy