Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:13900149 > Att se möjligheter ...

Att se möjligheter i svårigheter : barn och ungdomar med koncentrationssvårigheter / Britt-Inger Olsson, Kurt Olsson.

Olsson, Britt-Inger, 1952- (författare)
Olsson, Kurt, 1949- (författare)
ISBN 9789144082790
2. uppl.
Publicerad: Lund : Studentlitteratur, 2013
Tillverkad: Spanien
Svenska 155 s.
  • Bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • 1. Koncentrationssvårgiheter hos barn och ungdomar -- 2. ADHD hos barn och ungdomar -- 3. Psykosociala risk- och skyddsfaktorer -- 4. Flickor och ADHD -- 5. Tourettes syndrom -- 6. Autism - autismspekrumstörningar -- 7. Självkänsla och relationer -- 8. Ett kognitivt förhållningssätt -- 9. Det respektfulla samtalet -- 10. Lösningsfokuserade förhållningssätt -- 11. Specialpedagogik -- 12. Pedagogisk kartläggning och åtgärder. 

Ämnesord

Elever med särskilda behov  (sao)
Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning  (sao)
Specialundervisning  (sao)
Koncentrationssvårigheter  (sao)
Attention deficit disorder with hyperactivity  (MeSH)
Learning  (MeSH)
Special education  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Eu Elever med särskilda behov

Klassifikation

371.9 (DDC)
Eu (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 55 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (11)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (13)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (7)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (4)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (13)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (7)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy