Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:12296684 > Essentials of marke...

Essentials of marketing management / Geoff Lancaster and Lester Massingham

Lancaster, Geoffrey, 1938- (författare)
Massingham, Lester (författare)
ISBN 978-0-415-55346-9 (hardback)
London ; Routledge, 2011
Engelska xxv, 524 p.
  • Bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • Development of a strategic approach to marketing: its culture; internal macro- and external micro-environmental issues -- Markets and customers : consumer and organizational buyer behaviour and marketing strategy -- Markets and customers : market boundaries; target marketing -- Product and innovation strategies -- Pricing strategies -- Channels of distribution and logistics -- Communications strategy -- Sales management -- Customer care and relationship marketing -- Direct marketing -- Sales forecasting -- Marketing information systems and research -- Analyzing the environment: (opportunities and threats) and appraising resources (strengths and weaknesses) -- Evaluating and controlling strategic marketing -- Strategic marketing planning tools -- Global marketing -- Services marketing and not-for-profit marketing.

Ämnesord

Marketing  -- Management. (LCSH)
Marketing management  (shbe)

Klassifikation

HF5415.13 (LCC)
658.8 (DDC)
Qbl (kssb/8 (machine generated))
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Bibliotek i Stockholmsregionen (1)

Ange som favorit

Sök utanför LIBRIS

Hjälp
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy