Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:12130159 > Moral education in ...

Moral education in sub-Saharan Africa : culture, economics, conflict and AIDS / edited by Sharlene Swartz and Monica Taylor.

Swartz, Sharlene. (redaktör/utgivare)
Taylor, Monica Jean. (redaktör/utgivare)
ISBN 978-0-415-61340-8
Abingdon ; Routledge, 2011.
Engelska xi, 140 p.
  • Bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • Introduction: The pain and the promise of moral education in sub-Saharan Africa / Sharlene Swartz -- The African ethic of Ubuntu/Botho: impliactions for research on morality / Thaddeus Metz and Joseph B.R. Gaie -- The death of democracy and the resurrection of timocracy / Mogobe B. Ramose -- 'Moral ecology' and 'moral capital': tools towards a sociology of moral education from a South African ethnography / Sharlene Swartz -- Conitinuity and change in the development of moral education in Botswana / Yonah H. Matemba -- Moral education in a post-conflict context: the case of Burundi / Herménégilde Rwantabagu -- Post-conflict teacher development: facing the past in South Africa / Gail Weldon -- 'Deceptive' cultural practices that sabotage HIV/AIDS education in Tanzania and Kenya / Mary Oluga ... [et al.]. 

Ämnesord

Moral education  -- Africa, Sub-Saharan. (LCSH)
Africa, Sub-Saharan  -- Moral conditions. (LCSH)

Klassifikation

LC315.8 (LCC)
370.114096 (DDC)
E:d (kssb/8 (machine generated))
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Bibliotek i Mellansverige (1)

Ange som favorit

Sök vidare

Hjälp
Fler titlar av
Swartz, Sharlene.
Taylor, Monica Jean.
Fler titlar om
Moral education
Moral education
och Africa Sub Saharan.
Africa, Sub-Saharan
Africa, Sub-Saharan
och Moral conditions.
Serie
Fler delar

Sök utanför LIBRIS

Hjälp
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy