Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:0cc6s195xztwxkzs > Students' strategie...

  • McQuade, Robert (författare)

Students' strategies for managing social loafers in problem-based learning : interactional means of dealing with unequal participation in group work /Robert McQuade, Esther Ventura-Medina, Sally Wiggins, Gillian Hendry, Anthony Anderson.

  • Artikel/kapitelEngelska2020

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Publicerad:2020
  • texttxtrdacontent
  • unmediatednrdamedia
  • volumencrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:0cc6s195xztwxkzs

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Anmärkningar

  • In this new era of education, employers require graduates who are not only academically proficient, but who also possess a variety of attributes such as being communicators, leaders, and networkers (Davidson & Major, 2014). As well as technical and practical subject knowledge, today’s students of the 'Information Age' (Lee, Huh & Reigeluth, 2015) must be capable of working with others and jointly making decisions, regardless of the unpredictable work-based challenges that they may face (Woods, Briedis & Perna, 2013). Essentially, employers demand the professional skills which gear graduates directly towards industry needs, and these competencies must be cultivated by educational institutions throughout (Imafuku, 2012). Problem-based Learning (PBL) – a group-based pedagogical approach where students are placed at the core of their learning – has been shown to foster these very skills (Boud & Feletti, 1997).

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Ventura-Medina, Esther (författare)
  • Wiggins Young, Sally,1975- (författare)
  • Hendry, Gillian (författare)
  • Anderson, Anthony (författare)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Interactional research into problem-based learningSidorna 275-29697815575380481557538042

Länkade data-URI:er (test)

  • https://id.kb.se/term/sao/Problembaserat%20l%C3%A4rande (Problembaserat lärande sao)
  • https://libris.kb.se/lznptzbjjtncjgjw#it (Wiggins Young, Sally, 1975- aut)
Inställningar Hjälp

Ingår i annan publikation. Gå till titeln Interactional research into problem-based learning

Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy