Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:w65kcfn3t3p8hq2w > Community resilienc...

Community resilience towards disruptions in the payment system [Elektronisk resurs]

Berggren, Peter (författare)
16th International Conference on Information Systems for Crisis Response and Management (ISCRAM 2019), Valencia, Spain, May 19-22, 2019 
Lundberg, Molly (författare)
van Laere, Joeri, 1974- (författare)
Johansson, Björn J.E. (författare)
Informationssystem (IS), Information Systems (medarbetare)
Högskolan i Skövde Institutionen för informationsteknologi (utgivare)
Högskolan i Skövde Forskningscentrum för Informationsteknologi (utgivare)
Publicerad: Valencia, Spain : ISCRAM, 2019
Engelska.
Serie: Proceedings of ISCRAM the International Conference on Information Systems for Crisis Response and Management, 2411-3387 2411-3387
Ingår i: Proceedings of the 16th International Conference on Information Systems for Crisis Response And Management. ; 1070-1076
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • This paper presents a study where nine Swedish citizens were interviewed about their concerns and expectations, from a customer perspective, in relation to a 10 day disruption in the payment system. The purpose of the study was to understand the customer’s perspective in order to provide input to the development of a simulation environment. This simulation environment aims at allowing different stakeholders to experience how a disruption in the payment system affects the local community and thereby create understanding of how resilience is built and affected. The research questions were: What do customers expect to get access to? When? What are customers prepared for? How does this differ among different customer groups? The results indicate some understanding of how such a crisis affects the local community and what the informants expects to happen. The respondents represented a diversity of socio-economic backgrounds from rural and urban parts of the municipality. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Media and Communications  (hsv)
Information Systems, Social aspects  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Medie- och kommunikationsvetenskap  (hsv)
Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning  (hsv)
Information Systems  (his)
Informationssystem (IS)  (his)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

Community resilience
customer perspective
payment system
crisis management
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Övriga bibliotek (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy