Undervisning i förskolan [Elektronisk resurs] Holistisk förskoledidaktik byggd på lek och utforskande
-
Nilsson, Monica, 1955- (författare)
-
Lecusay, Robert, 1974- (författare)
-
Alnervik, Karin, 1958- (författare)
-
Högskolan för lärande och kommunikation HLK, Praktiknära utbildningsforskning (PUF) (utgivare)
- Publicerad: Örebro universitet, 2018
- Svenska.
-
Ingår i: Utbildning och Demokrati. - 1102-6472. ; 27:1, 9-32
-
Läs hela texten
-
Läs hela texten
-
Läs hela texten
Sammanfattning
Ämnesord
Stäng
- In this article we critically examine and problematizethe concept of teaching in contemporary Swedish preschoolprovision, and sketch a holistic preschool didactics aimed at addressingkey problems that emerge from the implementation of the concept ofteaching in preschool. We briefly survey how teaching is conceptualizedand managed from different theoretical perspectives and institutionaldiscourses. Drawing on cultural historical activity theory and situatedlearning approaches, we argue for the formation of a preschool didacticsbased on a socio-cultural understanding of play in combination with aReggio Emilia-inspired understanding of exploratory and project-basedwork methods.
Ämnesord
- Social Sciences (hsv)
- Educational Sciences (hsv)
- Didactics (hsv)
- Samhällsvetenskap (hsv)
- Utbildningsvetenskap (hsv)
- Didaktik (hsv)
Indexterm och SAB-rubrik
- Teaching
- play
- exploration
- preschool didactics
- socio-cultural theories
Inställningar
Hjälp
Beståndsinformation saknas