Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:fqn916m5crnl39dw > The practice of thr...

The practice of thresholds [Elektronisk resurs] Autonomy in clinical education explored through variation theory and the threshold concepts framework

Fredholm, Angelica (författare)
Henningsohn, L. (författare)
Savin-Baden, M. (författare)
Silén, C. (författare)
Karlstads universitet Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013) (utgivare)
Publicerad: Routledge, 2019
Engelska.
Ingår i: Teaching in Higher Education. - 1356-2517.
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • This paper demonstrates a practical dimension to the discussion about threshold concepts. Threshold concepts have thus far mostly been acknowledged to elucidate learning processes mainly connected to theoretical concepts. By exploring situations that prompted experiences of autonomy and authenticity in clinical learning, findings showed how a practical experience could have the same power to transform thinking and identity as theoretical thresholds and serve as a trigger for transformational learning, therefore making the discussion about ‘practical thresholds' or thresholds in practice possible. The present study explores situations that prompted autonomy and authenticity, and offers context for and substance to these situations by adopting variation theory and the threshold concept framework. In order to learn more about situations that prompt experiences of autonomy and authenticity, and create prerequisites for such experiences, this paper examines how students discern and interpret these situations by analysing them through variation theory and the threshold concept framework. 

Ämnesord

Medical and Health Sciences  (hsv)
Health Sciences  (hsv)
Nursing  (hsv)
Medicin och hälsovetenskap  (hsv)
Hälsovetenskaper  (hsv)
Omvårdnad  (hsv)
Nursing Science  (kau)
Omvårdnad  (kau)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

authenticity
Autonomy
clinical education
professional development
threshold concepts
variation theory
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy