Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:dnqqs238bd80s71j > Wikipedia som lärko...

Wikipedia som lärkontext - ett resonemang om hur engagemanget i wikiproduktionen bidrar till det livslånga lärandet [Elektronisk resurs]

Mattus, Maria (författare)
Publicerad: Skövde : Högskolan i Skövde, 2014
Svenska.
Ingår i: Utbildning och Lärande / Education and Learning. - 2001-4554. ; 8:1, 30-45
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • The world’s largest user generated wiki encyclopedia Wikipedia attracts a lot of users – not only as readers, but as contributors. A global survey has shown that the contributors’ motives often are related to aspects of sharing knowledge (Glott, Schmidt & Ghosh 2010). This suggests that Wikipedia is a place for learning and that the engagement can lead to competencies that become part of the individuals’ lifelong learning. The intention here is to show how Wikipedia might work as a context for learning and how the engagement on Wikipedia becomes part of the individuals’ lifelong learning. Examples from three Featured Articles on the Swedish Wikipedia – the articles Fri vilja [Free will], Fjäll [Fell] and Edgar Allan Poe –are used as the point of departure for a reasoning about learning with Wikipedia. Concepts from Ramsden’s (2003) model of the logical structure of approaches to learning are applied to describe Wikipedia as a learning context. The model presents two main approaches to learning: one dealing with the structure (how), and the other with the search for meaning (what). Originally, this model focused on students’ approaches to learning, but in this case, it works as a source of inspiration. Further aspects to be taken into consideration here: the users’ collaboration and co-production, different roles and actions, and the articles’ development. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)

Indexterm och SAB-rubrik

Wikipedia
informal learning
structure
meaning
holistic/atomistic
surface/deep
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy