Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:cnx52dx39svv4z3j > Preference organiza...

Preference organization in English as a Medium of Instruction classrooms in a Turkish higher education setting [Elektronisk resurs]

Duran, Derya (författare)
Sert, Olcay, 1981- (författare)
Mälardalens högskola Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (utgivare)
Publicerad: Elsevier Ltd, 2019
Engelska.
Ingår i: Linguistics and Education. - 0898-5898. ; 49, 72-85
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Previous conversation analytic research has documented various aspects of preference organization and the ways dispreference is displayed in relation to pedagogical focus in L2 and CLIL classrooms (Seedhouse, 1997; Hellermann, 2009; Kääntä, 2010). This study explores preference organization in an under-researched context, an English as a Medium of Instruction (EMI) setting, and it specifically focuses on how a teacher displays dispreference for preceding learner turns. The data consist of 30 h of video recordings from two EMI classes, which were recorded for an academic term at a university in Turkey. Using Conversation Analysis, we demonstrate that the teacher employs a variety of interactional resources such as changing body position, gaze movements, hedging, and delaying devices to show dispreference for preceding student answers. Based on our empirical analysis, the ways the teacher prioritizes content and task over form/language are illustrated. The analyses also reveal that negotiation of meaning at content level and production of complex L2 structures can simultaneously be enabled through teachers’ specific turn designs in EMI classroom interaction. This demonstrates that preference organization, particularly in a teacher's responsive turns, can act as a catalyst for complex L2 production and enhance student participation. This study has implications for conversation analytic research on instructed learning settings, and in particular on teachers’ turn design in classroom interaction.  

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Pedagogy  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Pedagogik  (hsv)
Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Didactics  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Didaktik  (hsv)
Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Learning  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Lärande  (hsv)
Humanities and the Arts  (hsv)
Languages and Literature  (hsv)
Specific Languages  (hsv)
Humaniora och konst  (hsv)
Språk och litteratur  (hsv)
Studier av enskilda språk  (hsv)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

Classroom interaction
Conversation analysis
English as a medium of instruction
Higher education
Preference organization
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy