Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:5gctw91635mgxvft > Conceptualising soc...

Conceptualising social justice – what constitutespedagogies for social justice in HPE acrossdifferent contexts? [Elektronisk resurs]

Schenker, Katarina (författare)
Linnér, Susanne, 1966- (författare)
Smith, Wayne (författare)
Gerdin, Göran, 1980- (författare)
Mordal Moen, Kjersti (författare)
Philpot, Rod (författare)
Larsson, Lena, 1950- (författare)
Legge, Maureen (författare)
Westlie, Knut (författare)
Linnéuniversitetet Fakulteten för samhällsvetenskap (FSV) (utgivare)
Publicerad: Taylor & Francis Group, 2019
Engelska.
Ingår i: ; 10:2, 126-140
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • The paper explores the concept of social justice in Health andPhysical Education (HPE) as constituted and addressed acrossthree different countries – Sweden, Norway and New Zealand –and how HPE teaching practices for social justice may beunderstood from regulative, normative and cultural/cognitiveperspectives. Although much has been written about social justicein the field of HPE over the last three decades, there is littleresearch that has examined how teachers operationalise teachingfor social justice. Drawing on the experiences and insights gainedfrom an international collaboration project, that sought to addressthis knowledge gap, this paper examines what constitutespedagogies for social justice in HPE across different contexts. Theaim of this paper is to discuss: (i) our conceptualisation of socialjustice; and (ii) how this can be understood in relation to HPEpractice across different contexts. We conclude that what isregarded as important content for the teaching of social justicevaries from one context to another although there are also similarapproaches. Additionally, there is much to learn by seeing ‘it’, thatis, the nature of social justice and how this is played out in schoolHPE – from the ‘others’ perspectives’. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Medical and Health Sciences  (hsv)
Health Sciences  (hsv)
Sport and Fitness Sciences  (hsv)
Medicin och hälsovetenskap  (hsv)
Hälsovetenskaper  (hsv)
Idrottsvetenskap  (hsv)
Sociologi med utbildningsvetenskaplig inriktning  (lnu)
Sociology Education  (lnu)
Idrottsvetenskap  (lnu)
Sport Science  (lnu)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

Social justice
pedagogy
education
health
physical education
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy