Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:3f82t9151knww5jx > Witness and Silence...

Witness and Silence in Neuromarketing: Managing the Gap between Science and Its Application [Elektronisk resurs]

Brenninkmeijer, Jonna (författare)
Schneider, Tanja (författare)
Woolgar, Steve (författare)
Linköpings universitet Institutionen för tema (utgivare)
Linköpings universitet Filosofiska fakulteten (utgivare)
Publicerad: SAGE PUBLICATIONS INC, 2020
Engelska.
Ingår i: Science, Technology and Human Values. - 0162-2439. ; 45:1, 62-86
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Over the past decades commercial and academic market(ing) researchers have studied consumers through a range of different methods including surveys, focus groups, or interviews. More recently, some have turned to the growing field of neuroscience to understand consumers. Neuromarketing employs brain imaging, scanning, or other brain measurement technologies to capture consumers (brain) responses to marketing stimuli and to circumvent the "problem" of relying on consumers self-reports. This paper presents findings of an ethnographic study of neuromarketing research practices in one neuromarketing consultancy. Our access to the minutiae of commercial neuromarketing research provides important insights into how neuromarketers silence the neuromarketing test subject in their experiments and presentations and how they introduce the brain as an unimpeachable witness. This enables us conceptually to reconsider the role of witnesses in the achievement of scientific credibility, as prominently discussed in science and technology studies (STS). Specifically, we probe the role witnesses and silences play in establishing and maintaining credibility in and for "commercial research laboratories." We propose three themes that have wider relevance for STS researchers and require further attention when studying newly emerging research fields and practices that straddle science and its commercial application. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Media and Communications  (hsv)
Information Systems, Social aspects  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Medie- och kommunikationsvetenskap  (hsv)
Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning  (hsv)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

markets; economies; academic disciplines and traditions; methodologies; methods; witness; neuroscience; neuromarketing
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy