Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:22701294 > Catching sight of s...

Catching sight of students´ learning [Elektronisk resurs] a matter of space?

Lundahl, Lisbeth 1951- (författare)
CORE Conference, Hochschule Heidelberg, Germany, November 30 and December 1, 2017 
Gruffman-Cruse, Ewa (författare)
Malmros, Bengt (författare)
Sundbaum, Ann-Christin (författare)
Tieva, Åse (författare)
Umeå universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten (utgivare)
Umeå universitet Umeå universitetsbibliotek (UB) (utgivare)
Ungas utbildning, karriärutveckling och välfärd (UKV) (medarbetare)
Rum för lärande (medarbetare)
Rum för lärande (medarbetare)
Rum för lärande (medarbetare)
Rum för lärande (medarbetare)
Heidelberg 2018
Engelska.
Ingår i: Core meets E-LAW.
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Based on a two-year study of a development project aiming to enhance students ́ learning in a natural science course by making their understanding more visible to themselves and their teachers, this paper analyzes the role of physical space in this context. Data were collected through systematic observations, photo and film documentation, student surveys, interviews with students and teachers, and also from students ́ examination results over an extended period. Previously, the course used traditional teaching methods and spaces. The students found the contents difficult, and the average examination results were poor. The teachers developed more student-active working methods, challenging students to make their understanding visible. However, the course literature and type of examination tasks remained unchanged, allowing for comparisons over time. The instruction took place in a large, innovative "flex-room", equipped with touchscreens, whiteboards, highly accessible technology and flexible furniture, allowing for increased student communication and feedback. The teachers could interact with student groups in the same room, spot and quickly correct misunderstandings in student presentations. The students ́ examination results improved considerably. They argued that the work methods contributed to deeper understanding and improved retention of the course contents. Finally, few observed space-related time-losses occurred. We conclude that well-designed spaces were crucial preconditions to enable these positive results. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Pedagogical Work  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Pedagogiskt arbete  (hsv)
pedagogiskt arbete  (umu)
educational work  (umu)

Indexterm och SAB-rubrik

learning
understanding
space
higher education
Inställningar Hjälp

Uppgift om bibliotek saknas i LIBRIS

Kontakta ditt bibliotek, eller sök utanför LIBRIS. Se högermenyn.

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy