Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:22279894 > Extending an educat...

Extending an educational math game with a pedagogical conversational agent – facing design challenges [Elektronisk resurs]

Sjödén, Björn (författare)
ITEC2010, 1st International Conference on Interdisciplinary Research on Technology, Education and Communication. 25-27 May, Kortrijk, Belgium 
Silvervarg, Annika 1974- (författare)
Haake, Magnus (författare)
Gulz, Agneta (författare)
Linköpings universitet Institutionen för datavetenskap (utgivare)
Alternativt namn: Engelska : Linköping Institute of Technology. Department of Computer and Information Science
Alternativt namn: Engelska : Linköping University. Department of computer and Information Science
Alternativt namn: IDA
Linköpings universitet Tekniska högskolan (utgivare)
Alternativt namn: Linköpings universitet. Tekniska fakulteten
Alternativt namn: Linköpings tekniska högskola
Alternativt namn: Tekniska högskolan vid Linköpings universtiet
Alternativt namn: LiTH
Alternativt namn: Linköping University. Institute of Technology
Se även: Universitet i Linköping Tekniska högskolan
Springer 2010
Engelska.
Serie: Communications in Computer and Information Science 1865-0929
Ingår i: Proceedings of the 1st International Conference on Interdisciplinary Research on Technology, Education and Communication (ITEC 2010). ; 116-130
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • We describe our work-in-progress of developing an educational game in mathematics for 12-14 year olds, by adding social and conversational abilities to an existing “teachable agent” (TA) in the game. The purpose of this extension is to affect cognitive, emotional and social constructs known to promote learning, such as self-efficacy and engagement, as well as enhancing students’ experiences of interacting with the agent over an extended period of time. Drawing from the EnALI framework, which states practical design guidelines, we discuss specific design challenges and exemplify research considerations as to developing the agent’s visual representation and conversational module. We present some initial findings from using prototype agents with students from the target group. Promising developments seem to reside in pronouncing the agent’s personality traits and expanding its knowledge database, particularly its range of conversational topics. Finally we propose some future studies and research directions. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Educational Sciences  (hsv)
Pedagogy  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Utbildningsvetenskap  (hsv)
Pedagogik  (hsv)
Natural Sciences  (hsv)
Computer and Information Sciences  (hsv)
Computer Sciences  (hsv)
Naturvetenskap  (hsv)
Data- och informationsvetenskap  (hsv)
Datavetenskap (datalogi)  (hsv)
SOCIAL SCIENCES  (svep)
Social sciences  (svep)
Education  (svep)
SAMHÄLLSVETENSKAP  (svep)
Socialvetenskap  (svep)
Pedagogik  (svep)
TECHNOLOGY  (svep)
Information technology  (svep)
Computer science  (svep)
TEKNIKVETENSKAP  (svep)
Informationsteknik  (svep)
Datavetenskap  (svep)

Indexterm och SAB-rubrik

pedagogical agents
conversational agents
teachable agents
social learning
educational game
EnALI
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Övriga bibliotek (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy