Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:22151183 > Tools of teaching a...

Tools of teaching and means of managing : educational and sociopolitical functions of languages of instruction in elementary schools with Sámi pupils in Sweden, Finland and Norway 1900–1940 in a cross-national perspective / Otso Kortekangas.

Kortekangas, Otso, 1987- (författare)
Stockholms universitet. Historiska institutionen 
ISBN 9789529398805
Publicerad: Turku, Finland : Iloinen tiede, 2017
Engelska 235 sidor
  • BokAvhandling(Diss. Stockholm : Stockholms universitet, 2018)
Ämnesord
Stäng  

Ämnesord

Samiska barn  (sao)
Grundskolan  (sao)
Språkpolitik  (sao)
Samiska språk  -- historia (sao)
Undervisning  -- politiska aspekter -- historia (sao)
Children, Sami  (LCSH)
Language policy  (LCSH)
Education, Elementary  (LCSH)
Elementary schools  (LCSH)
Sverige 
Finland 
Norge 
1900-talet  (sao)

Genre

Indexterm och SAB-rubrik

educational history
cross-national history
Sámi history
Nordic history
indigenous history
language of instruction
elementary schools
Norway
Sweden
Finland
utbildningshistoria
samisk historia
nomadskola

Klassifikation

494.5782 (DDC)
371.100899457 (DDC)
Fue (kssb/8 (machine generated))
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 8 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (2)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (2)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (1)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy