Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:21832948 > Scholars' open deba...

Scholars' open debate paper on the World Health Organization ICD-11 Gaming Disorder proposal [Elektronisk resurs]

Aarseth, Espen (författare)
Bean, Anthony M. (författare)
Boonen, Huub (författare)
Carras, Michelle Colder (författare)
Coulson, Mark (författare)
Das, Dimitri (författare)
Deleuze, Jory (författare)
Dunkels, Elza (författare)
Edman, Johan (författare)
Ferguson, Christopher J. (författare)
Haagsma, Maria C. (författare)
Bergmark, Karin Helmersson (författare)
Hussain, Zaheer (författare)
Jansz, Jeroen (författare)
Kardefelt-Winther, Daniel (författare)
Kutner, Lawrence (författare)
Markey, Patrick (författare)
Nielsen, Rune Kristian Lundedal (författare)
Prause, Nicole (författare)
Przybylski, Andrew (författare)
Quandt, Thorsten (författare)
Schimmenti, Adriano (författare)
Starcevic, Vladan (författare)
Stutman, Gabrielle (författare)
Van Looy, Jan (författare)
Van Rooij, Antonius J. (författare)
Umeå universitet Samhällsvetenskapliga fakulteten (utgivare)
AKADEMIAI KIADO RT 2017
Engelska.
Ingår i: Journal of Behavioral Addictions. - 2062-5871. ; 6:3, 267-270
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Concerns about problematic gaming behaviors deserve our full attention. However, we claim that it is far from clear that these problems can or should be attributed to a new disorder. The empirical basis for a Gaming Disorder proposal, such as in the new ICD-11, suffers from fundamental issues. Our main concerns are the low quality of the research base, the fact that the current operationalization leans too heavily on substance use and gambling criteria, and the lack of consensus on symptomatology and assessment of problematic gaming. The act of formalizing this disorder, even as a proposal, has negative medical, scientific, public-health, societal, and human rights fallout that should be considered. Of particular concern are moral panics around the harm of video gaming. They might result in premature application of diagnosis in the medical community and the treatment of abundant false-positive cases, especially for children and adolescents. Second, research will be locked into a confirmatory approach, rather than an exploration of the boundaries of normal versus pathological. Third, the healthy majority of gamers will be affected negatively. We expect that the premature inclusion of Gaming Disorder as a diagnosis in ICD-11 will cause significant stigma to the millions of children who play video games as a part of a normal, healthy life. At this point, suggesting formal diagnoses and categories is premature: the ICD-11 proposal for Gaming Disorder should be removed to avoid a waste of public health resources as well as to avoid causing harm to healthy video gamers around the world. 

Ämnesord

Medical and Health Sciences  (hsv)
Clinical Medicine  (hsv)
Psychiatry  (hsv)
Medicin och hälsovetenskap  (hsv)
Klinisk medicin  (hsv)
Psykiatri  (hsv)

Indexterm och SAB-rubrik

gaming disorder
ICD-11
DSM-5
diagnosis
moral panic
negative implications
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy