Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:21811926 > Programmera mera 2.0

Programmera mera 2.0 [Elektronisk resurs] Mobilspel

Sveriges utbildningsradio (producent)
Publicerad: Utbildningsradion, 2017
Svenska TV-program
  • Film/videoLäromedel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Om man ska göra mobilspel måste man tänka på att mycket ska uttryckas på liten yta. Utmaningen består i att sortera godis med hjälp av symbolerna för logiska grindar. Efter besök hos Jonna Ingolf på King, som berättar om sitt jobb som "narrative designer", är det dags för utmaning nummer två. Nu ska deltagarna programmera en robot att klara en bana utan att köra in i vattenhinder eller sandbunkrar. Allra sist ett quiz. 

Ämnesord

Programmering  (sao)
Mobiltelefoner  (sao)
Smartphones  (sao)
Datorspel  (sao)
Spelprogrammering  (sao)
Digital kompetens  (sao)
Cell phones  (LCSH)
Computer programming  (LCSH)
Computer games  (LCSH)
Smartphones  (LCSH)
Computer literacy  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Pubb Programmering
Rdcb Dataspel

Målgrupp

Grundskola 4-6

Klassifikation

005.1 (DDC)
794.8 (DDC)
Pubb (kssb/8)
Rdcb (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 23 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (3)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (6)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (2)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (4)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (7)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy