Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:1czchwxzz0v0rh61 > Close encounters of...

Close encounters of the digital kind: A research agenda for the digitalization of public services [Elektronisk resurs]

Lindgren, Ida (författare)
Ostergaard Madsen, Christian (författare)
Hofmann, Sara (författare)
Melin, Ulf (författare)
Linköpings universitet Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (utgivare)
Linköpings universitet Filosofiska fakulteten (utgivare)
Publicerad: ELSEVIER INC, 2019
Engelska.
Ingår i: Government Information Quarterly. - 0740-624X. ; 36:3, 427-436
Läs hela texten
Läs hela texten
Läs hela texten
  • E-artikel/E-kapitel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • This paper contributes to e-government research by presenting a review and discussion on how digitalization of public services has affected the interaction between citizens and government. We argue for a conceptualization and critical reflection on the nature of the underlying interaction between citizens and public officials - the public encounter - that digital public services are developed to support. We apply a qualitative and hermeneutic approach and illustrate that digital public services change public encounters concerning when, where, and how interactions occur, what each actor does, and the skills required of them. By relating these changes to emerging digital technologies (e.g. data mining, machine learning, sensor technology, and service automation), we illustrate that while these new technologies carry the potential to further digitalize service provision and fulfill the democratic goals of digital government, authorities can apply the same technology to restrict, control, and surveil citizens. Based on a critical discussion on what digitalization might entail for society, we identify problem areas arising from this development and propose a research agenda for understanding this phenomenon further. We raise questions and ethical concerns regarding accountability and reskilling of citizens and public officials as public service provision becomes citizen self-service. 

Ämnesord

Social Sciences  (hsv)
Media and Communications  (hsv)
Information Systems, Social aspects  (hsv)
Samhällsvetenskap  (hsv)
Medie- och kommunikationsvetenskap  (hsv)
Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning  (hsv)

Genre

government publication  (marcgt)

Indexterm och SAB-rubrik

Citizen-government interaction; Digitalization; Theory-building; Public service
Inställningar Hjälp

Beståndsinformation saknas

Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy