Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:17637367 > Twee :

Twee : the gentle revolution in music, books, television, fashion, and film / Marc Spitz

Spitz, Marc (författare)
ISBN 9780062213044 (pbk)
1st ed.
New York, NY : It Books, an imprint of HarperCollins Publishers, [2014]
Engelska 338 p.
  • Bok
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Vanity Fair journalist Marc Spitz gives a name to the first great cultural movement since Hip Hop: an old-fashioned and yet highly modern aesthetic that's embraced internationally by teens, twenty and thirty-somethings and even some Baby Boomers; creating a hybrid generation known as Twee. Garden State, Miranda July, Belle and Sebastian, Wes Anderson, Mumblecore, McSweeney's, Morrissey, beards, artisanal pickles, food trucks and crocheted owls on Etsy are all examples of a cultural aesthetic known as Twee. Spitz traces Generation Twee's roots from the Post War 50s to its dominance in popular culture today. 

Ämnesord

Popular culture  -- Social aspects -- United States (LCSH)
Youth movements  -- History (LCSH)
Youth  -- Social life and customs (LCSH)
Mass media and youth  -- United States (LCSH)
Populärkultur  (sao)
Ungdomskultur  -- 2000-talet (sao)
Popular culture  (LCSH)

Klassifikation

PS3619.P582 (LCC)
306 (DDC)
Oa (kssb/8 (machine generated))
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 4 bibliotek. 

Bibliotek i Mellansverige (2)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (2)

Ange som favorit

Sök utanför LIBRIS

Hjälp
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy