Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:12765989 > The identities and ...

The identities and practices of high-achieving pupils [electronic resource] negotiating achievement and peer cultures / Becky Francis, Christine Skelton and Barbara Read.

Francis, Becky. (författare)
Skelton, Christine. (författare)
Read, Barbara, 1969- (författare)
Ebooks Corporation 
ISBN 0826421776
Publicerad: London ; Continuum, 2012
Engelska 217 p.
Läs hela texten (Electronic book DDA.)
  • E-bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • Introduction -- The policy context: educational standards and human capital -- Conceptualising high achievement: theoretical perspectives on social identity and achievement -- Enabling high achievement: the shared practices of high achieving pupils -- Boffins and geeks: the social consequences for young people constructed as too hardworking -- The challenge of balance: anxieties concerning the tension between high achievement and popularity -- High achieving and popular: the ideal neoliberal subject? -- The classroom practices adopted by pupils accomplishing popularity and high achievement -- Implications for schools.

Ämnesord

Academic achievement.  (LCSH)
Gifted children  -- Education. (LCSH)
Gifted children  -- Social conditions. (LCSH)
Academic achievement  -- Sex differences. (LCSH)

Klassifikation

LC3993.2 (LCC)
371.95 (DDC)
Em.075 (kssb/8 (machine generated))
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 1 bibliotek. 

Bibliotek i Stockholmsregionen (1)

Ange som favorit

Sök utanför LIBRIS

Hjälp
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy