Hur hjälper vi barn och ungdomar med dyslexi/läs- och skrivsvårigheter? [Ljudupptagning] en undersökning av insatser från skola och bibliotek / Marianne Johansson.
-
Johansson, Marianne
-
Gripe, Helena (berättare/inläsare)
- Publicerad: Enskede : TPB, 2007
- Svenska 1 CD-R (4 tim., 20 min.)
Sammanfattning
Ämnesord
Stäng
- En gedigen utredning av de insatser som står till buds inom skolan för elever med dyslexi/läs- och skrivsvårigheter. Förf. pekar särskilt på mångfalden av insatser som är nödvändiga för att uppnå positiva resultat. Stora brister finns i samordning av insatser och kunskap om problemen. Intervjuer med TPB-personal, lärare och barnbibliotekarier. Magisteruppsats från Bibliotekshögskolan i Borås
Genre
- DAISY
Indexterm och SAB-rubrik
- Eue Specialundervisning: lässvårigheter och skrivsvårigheter
- Ohfh Handikappade
- Abhb Bibliotek: samarbete med skola, förskola, fritidsgård
- Abfs Biblioteksservice till läshandikappade
- Eue Specialundervisning: lässvårigheter och skrivsvårigheter
- Ohfh Handikappade
- Abhb Bibliotek: samarbete med skola, förskola, fritidsgård
- Abfs Biblioteksservice till läshandikappade
Klassifikation
- 372.43 (DDC)
- 362.4 (DDC)
- 021.3 (DDC)
- Eue/TC (kssb/8)
- Ohfh/TC (kssb/8)
- Abhb/TC (kssb/8)
- Abfs/TC (kssb/8)
- Eue (kssb/8)
- Ohfh (kssb/8)
- Abhb (kssb/8)
- Abfs (kssb/8)
Inställningar
Hjälp
Titeln finns på 1 bibliotek.
Ange som favorit
-
Myndigheten för tillgängliga medier (MTM) (Mtm)Ange som favorit
-
Bibliotekets lokala katalog
-
-
Placering: Eu/TC
-
Hör hela (Ladda ner. Tillgänglig för personer med läsnedsättning enligt § 17 Upphovsrättslagen)
Öppettider, adress m.m.