Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:12531998 > UR Samtiden - Forsk...

UR Samtiden - Forskning och utbildning i relationskris [Elektronisk resurs] : Sambandet forskning och utbildning

Sveriges utbildningsradio (producent)
Alternativt namn: UR
Alternativt namn: Utbildningsradion
Utbildningsradion, 2011
Engelska TV-program
  • Film/videoLäromedel
Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • Doktorander som undervisar utvecklar sin forskning bättre, det visar undersökningar enligt Mick Healey, professor emeritus vid universitetet i Gloucestershire och konsult inom högre utbildning. Han menar att det är viktigt att tydliggöra sambanden mellan forskning och utbildning, och att inse att studenterna inte är passiva konsumenter av kunskap utan i hög grad delaktiga i kunskapsprocessen. De flesta pedagoger använder sig av olika inlärningssätt, och genom att fundera över när och hur de olika metoderna passar bäst in kan både undervisningen och forskningen bli bättre, menar Mick Healey. Inspelat i Aula Magna på Stockholms universitet den 16 november 2011. Arrangör: Sveriges universitetslärarförbund. 

Ämnesord

Högskoleundervisning  (sao)
Högskolestuderande  (sao)
Forskning  (sao)
Högskolan  (sao)
Research  (LCSH)
Universities and colleges  (LCSH)
Education, Higher  (LCSH)
College teaching  (LCSH)
College students  (LCSH)

Målgrupp

Lärarfortbildning

Klassifikation

378.125 (DDC)
Epa (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 25 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (3)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (7)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (2)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (5)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (7)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy