Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:11620837 > Artificial intellig...

Artificial intelligence for games / Ian Millington and John Funge.

Millington, Ian (författare)
Funge, John David, 1968- (författare)
ISBN 9780123747310
2. ed.
Publicerad: Burlington, MA : Morgan Kaufmann/Elsevier, c2009
Engelska xxiii, 870 p.
  • Bok
Innehållsförteckning Ämnesord
Stäng  
  • Introduction -- Game AI -- Movement -- Pathfinding -- Decision making -- Tactical and strategic AI -- Learning -- Board games -- Execution management -- World interfacing -- Tools and content creation -- Designing game AI -- AI-based game genres.

Ämnesord

Spelprogrammering  (sao)
Datoranimation  (sao)
Artificiell intelligens  (sao)
Computer animation  (LCSH)
Artificial intelligence  (LCSH)
Computer games  -- Programming (LCSH)
Artificial intelligence  (LCSH)
Computer animation  (LCSH)

Klassifikation

QA76.76.C672 (LCC)
006.3 (DDC)
794.81526 (DDC)
Pud (kssb/8 (machine generated))
Rdcb (kssb/8 (machine generated))
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 4 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i östra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (2)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Blogg
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Sondera
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy