Startsida
Hjälp
Sök i LIBRIS databas

     

 

Sökning: onr:10862541 > From Pac-Man to pop...

From Pac-Man to pop music : interactive audio in games and new media / edited by Karen Collins.

Collins, Karen, 1973- (redaktör/utgivare)
ISBN 9780754662006
Publicerad: Aldershot, England : Ashgate, 2008
Engelska 207 s.
Serie: Ashgate popular and folk music series
  • Bok
Innehållsförteckning Sammanfattning Ämnesord
Stäng  
  • P. 1. Industries and synergies: The new MTV? : electronic arts and 'playing' music / Holly Tessler -- Marketing music through computer games : the case of Poets of the Fall and Max Payne 2 / Antti-Ville Kärjä -- P. 2. Ringtones and mobile phones: Could ringtones be more annoying? / Peter Drescher -- Indeterminate adaptive digital audio for games on mobiles / Agnès Guerraz and Jacques Lemordant --P.3. Instruments and interactions: Theoretical approaches to composing dynamic music for games / Jesper Kaae -- Realising groundbreaking adaptive music / Tim van Geelen -- The composition-instrument : emergence, improvisation, and interaction in games and new media / Norbert Herber -- P.4. Techniques and technologies: Dynamic range : subtlety and silence in video game sound / Rob Bridgett -- An introduction to granular synthesis in video games / Leonard Paul -- P. 5. Audio and audience: Chip music : low-tech data music sharing / Anders Carlsson -- Left in the dark : playing computer games with the sound turned off / Kristine Jørgensen -- Music theory in music games / Peter Shultz.
  • Digital interactive audio is the future of audio in media - most notably video games, but also web pages, theme parks, museums, art installations and theatrical events. Despite its importance to contemporary multimedia, this is the first book that provides a framework for understanding the history, issues and theories surrounding interactive audio. Karen Collins presents the work of academics, composers and sound programmers to introduce the topic from a variety of angles in order to provide a supplementary text for music and multimedia courses. The contributors cover practical and theoretical approaches, including historical perspectives, emerging theories, socio-cultural approaches to fandom, reception theory and case study analyses 

Ämnesord

Datorspel  (sao)
Datormusik  (sao)
Mobiltelefoner  (sao)
Interaktiva multimedier  (sao)
Tv-spel  (sao)
Musik  (sao)
Video game music  -- History and criticism. (LCSH)
Popular music  -- History and criticism. (LCSH)
Computer music  (LCSH)
Cell phones  (LCSH)
Music  (LCSH)
Video games  (LCSH)
Interactive multimedia  (LCSH)
Computer games  (LCSH)

Indexterm och SAB-rubrik

Ij:pu Musik: databehandling
Iji Elektriska musikinstrument

Klassifikation

ML3540.7 (LCC)
781.5/4 (DDC)
Ij:pu (kssb/8)
Iji (kssb/8)
Inställningar Hjälp

Titeln finns på 11 bibliotek. 

Bibliotek i norra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i Mellansverige (3)

Ange som favorit

Bibliotek i Stockholmsregionen (4)

Ange som favorit

Bibliotek i västra Sverige (1)

Ange som favorit

Bibliotek i södra Sverige (2)

Ange som favorit
Om LIBRIS
Sekretess
Hjälp
Fel i posten?
Kontakt
Teknik och format
Sök utifrån
Sökrutor
Plug-ins
Bookmarklet
Anpassa
Textstorlek
Kontrast
Vyer
LIBRIS söktjänster
SwePub
Uppsök

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

Copyright © LIBRIS - Nationella bibliotekssystem

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy